İslam Alimi

İslam Dininde Dövmenin Yeri

İnsanların tenine vücudunun herhangi bir yerine boya maddesiyle yapılmakta olan kalıcı şekillere dövme adı verilir. Temel hatlarıyla dövme, insanın derisinde yan yana küçük delikler açıldıktan sonra içine boyalı maddeler doldurularak yapılmaktadır. Zamanımızda ise, dövme özel olarak imal edilmiş elektrikli dövme kalemleri ile yapılmaktadır.Arapçada dövme, veşm kelimesiyle telaffüz edilmektedir.

Peygamber efendimiz tarafından yasaklanmış ve hadisi şerifte dövme yapan ve yaptırana Allâh’ın lanet ettiği bildirilmiştir.(Buharî, Libas, 87; Müslim, Libas, 119-120).

Hadisi şerifte yalnızca kadınlardan söz edilmesi, o dönemde Araplarda dövmenin en çok kadınlar içinde yaygın oluşundandır. Dövme yapmanın ve yaptırmanın dinimizdeki hükmü yönünden erkek ile kadın arasında hiçbir fark yoktur; dövme her ikisi için de haramdır. Sağlık yönünden vücuda zarar vermemesi içinde dövmenin vücuttan giderilmesi gerekmektedir.

Soru: Bilgi yetersiz. Kaynaklarda geçtiği gibi ayrıntılı olmalı. haram veya lanet durduk yere yapılmaz. bunun sebebini ve varsa musebbib hakkında da bilgi verilmelidir.

Cevap: Değerli ziyaretçimiz, hiç şüphesiz her şeyin bir sebebi vardır. Bu sebepleri sormakta her Müslümanın hakkıdır. Lakin İslam teslim olmakta demektir aynı zamanda. Yukarıda ki zikrettiğimiz hadis i şerif bu lanetin boş yere olmadığını ortaya koymaktadır. Zira dövme yaptırmak hakkındaki bu sözler Peygamberimize aittir. Dövme konusu bilhassa fıtratı değiştirmek bahsine girmektedir. Bu durum erkeklerin kadın, kadınların ise erkek gibi davranmasının benzer bir durumdur. Adeta vücudunu renksiz ve sıkıcı gören belkide yetirince güzel görmeyen insan dövmeler ile başka bir görüntüye bürünmek peşine düşmektedir. Tabi bu aslında yüce Mevla’mıza sen benim vücudumu yeterince güzel yapamamışsın, ben üzerinde oynama yaparak biraz renk katayım, güzelleştireyim gibi bir anlamlar taşımaktadır. İşte bu nokta yaratıcının yaratışına adeta bir hakaret arz etmektedir ki bu lanetin sebeplerinden biride budur.

Dövmeyi böylesi kötü yapan sebeplerinden biride geri dönüşü olmayışıdır. Örneğin fıtrat üzerinde oynama konusunda saçını boyayan biri ile dövme yapan birinin durumunu bir tutamayız. Saçını boyayan bir kimse bunu tekrar değiştirebilir ama dövme bu konuda büyük sıkıntılar taşımaktadır. Tabi burada bahsettiğimiz sebepler sadece bir kısmıdır. Fakat daha önemli olan nokta dövmenin hadis i şeriflerlede sabit olan bir hükmü olmasıdır. İslam dininde yasaklanan dövme gibi konuların bir bizim anlayabileceğimiz zararları vardır, birde bizim bilmediğimiz fakat aslında çok daha büyük zararları olan konular vardır. Bu nedenle dini insanlara ulaştıran Peygamber sorgusuz önemle dikkate alınmalıdır ve bununla birlikte sebeplerde araştırılmalıdır.


Warning: Division by zero in /home/islamali/public_html/wp-includes/comment-template.php on line 1415
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 5 YORUM
  1. Celal dedi ki:

    Ahmet arkadaş iyi bir konuya değinmiş,eğer buhariye bakarsak kadını yerden yere vuruyor.sanki birileri kendi istek ve arzularını bizlere kanalize etmeye çalışıyor gibi zaten bunuda ortaya çıkan sözde islam adına mücadele edenlerden görüyoruz allahuekber diyerek çocukların ve kadınların boğazlarıni kesesiyorlar bunlarda kuranda yazmiyor sanırım ama dövmeye karşı verilen bukadar hassaslik butür canilere karşı gösterilmiyor.öncelikle dövmeyle ugrasilacagina butür katillerle uğrasilsa iyi olur diye düşünüyorum.

  2. Ahmet dedi ki:

    Buhari’nin rivayet ettiği diğer hadislerden bazıları;

    “Kadınların dinleri ve akılları eksiktir”,
    “Kadınlar arasındaki iyi kadın, 100 tane karga arasındaki alaca karga gibidir”,
    “Uğursuzluk 3 şeyde vardır; kadında, evde, atta”,
    “Kişi kadını yatağa davet eder de, kadın kaçar ve eşi sinirli şekilde gecelerse, melekler o kadına sabaha kadar lanet eder”,

    “Ey insanlar biz sizi bir erkek, bir dişiden yarattık. Ve birbirinizle tanışmanız için halklar ve kabileler kıldık. Şüphesiz Allah katında en üstün olanınız takvaca en ileride olanınızdır.” (49- Hucurat Suresi 13)

    Kişilerin kendi görüşleri veya bulunduğu toplumdaki kabulleri hayattaki her alanına yansır. Rivayet edilen hadislerde, Buhari’nin kadınlara karşı negatif tutuma sahip olduğu ve erkek egemenliğini kabul ettiği anlaşılabilir. Hatta bu öyle bir kabuldür ki yukarıda bahsetmiş olduğumuz ayetle ters düşmektedir.

    Bu hadisleri aktaran Buhari’nin dövme hadisine güven nasıl olur?
    Yukarıda da yazdığınız gibi dövme o dönemde madem yaygındı ne diye direk Kuran ile yasaklanmadı. Hayattaki en ince ayrıntıya kadar bilgi veren Kuran bunu mu atladı (Haşa)?

  3. ilyas dedi ki:

    Rivayet denilen söylendiği iddia edilen ama keskinliği olmayan bir şey değil mi peki ameller niyetlere göredir hadisine ne demeli yapanın amacı yalnızca hoşuna gittiği içinse aklında Allah’ın teslim etmiş olduğu bedende beğenmemişlik duygusundan uzakta o zaman dinen yeri nedir.

    1. islamalimi dedi ki:

      Rivayet denilince aklınıza söylenti gibi bir kavram gelmesin. İslam dininde rivayet demek Sahabelerin naklettiği sahih konular kast edilmektedir. Bununla birlikte dövme ne niyet ile yapılsın sonuç değişmemektedir. Bu Allah ismi içeren bir dövme dahi olsa da.

  4. serdar dedi ki:

    Bilgi yetersiz. Kaynaklarda geçtiği gibi ayrıntılı olmalı. haram veya lanet durduk yere yapılmaz. bunun sebebini ve varsa musebbib hakkında da bilgi verilmelidir.

    Editör Cevap: Değerli ziyaretçimiz, yorumunuz için teşekkürler. Yorumunuzu bir soru olarak kabul ettik ve yorumunuzu ve cevabını konuya ekledik.

BİR YORUM YAZ