Kürtaj Yaptırmak Caiz Midir?

Kemal Yavçın

Yazarın şu ana kadar yazılmış 55 makalesi bulunuyor.

Kürtaj: Aslında bir kemik çıbanını, bir yere yapışık bulunan maddeleri kazımaya denir. Bu terim konuşma dilinde daha çok ana rahminin içini kazıyarak organlarıyla belirmiş çocuğu almak anlamında kullanılır.

Günümüzde zaman zaman haberlerde duyduğumuz çok üzücü ve bir o kadar da düşündürücü olaylarla karşılaşmaktayız. Bu elim olayların başında kürtaj ve gayri meşru doğumlar gelmektedir. Bazen insanın insanlıktan çok uzaklaştığını görmekteyiz. Bir anne, kendi canından olan bir parçayı nasıl atabilir? nasıl tuvalete ve benzeri yerlerde doğum yapıp bırakabilir? Bunun nedenleri çoktur. Burada kürtaj yaptırmak caiz midir? Bunu anlatacağız.

Ceninin ana rahminden ayrılmasına sebep olan fiiller

Fiili Olan sebepler: Dayak, yaralama, rahim kısmına dürtme, düşük yaptıran bazı ilaçları alma, ağır bir yük kaldırma gibi davranışlar.

Manevi sebepler: Ölümle tehdit, korkutmak, ürkütmek, polis tarafından karakola götürülmek gibi olaylar bu cümledendir. Ancak bütün bunları söylerken bir bakıyoruz ki günümüzde yukarıdaki sebeplerin hiç birisi yok, keyfi, istememe sebepsiz ya da gayri meşru ilişkiden dolayı kürtaj olanları görmekteyiz. Hatta öyle ki, devletimizin aldığı tedbirleri bile karşı çıkıldığına rastlamaktayız.

Şimdi sizlere bu hususu ayeti kerime ile kuvvetlendirmek istiyorum. Cenab-ı Allah En’am suresi 151. ayeti kerimesinde buyuruyor ki:

“Deki ey Allah’a karşı yalan uyduranlar! Gelin Allah’ın size neleri haram kıldığını okuyup haber vereyim. Hiç bir şeyi ortak koşmayın, ana babanıza iyilikte bulunun, yoksulluk endişesi ile çocuklarınızı öldürmeyin; sizinde onlarında rızkınızı biz veririz, hayasızlığın açığına da gizlisine de yaklaşmayın: Allah’ın haram kıldığı canı haksız yere öldürmeyin.”

Bura da 3 husus ayetin kapsamına girer:

  1. Ana rahmindeki bir çocuğu kürtaj ve benzeri fiil ile düşürmek veya aldırmak
  2. Doğan bir çocuğu bilerek öldürmek
  3. Çocuğu eğitimsiz bırakıp onu ruhen öldürmek

Birinci ve ikinci şekil sizinde anladığınız gibi cinayet sayılır. Üçüncüsü ise büyük günahlardan biridir. Şimdi de mezheplere göre kürtaj yapmanın caiz olup olmadığını açıklayalım.

  • Hanefi mezhebine göre: Ana rahminde teşekkül eden çocuğu zaruri bir hal olmadığı halde kürtajla aldırmak, bir cinayettir. Cenin de bir insan sayıldığı için başlı başına bir can kabul edilir ve onu itlaf etmek cinayet sayılır.
  • Şafii, Maliki ve Hanbeli mezheplerine göre: Kürtaj iki cinse karşı işlenen bir cinayettir. Çünkü burada ceninin hayatına bir tecavüz söz konusudur.

Bütün bunları dikkate alarak bu anlayışı herkesin bilmesi lazım ki toplumumuzda bu tür elim hadiselerle karşılaşmayalım. Netice de Allah’ımızın bize hediyesidir diyerek sevinelim.

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ