Kurban Kesmek Farz Değil midir? Hac Suresinin 28. Ayetinde Farz Olduğu Belirtilmemiştir?

Kurban Kesmek Farz Değil midir? Hac Suresinin 28. Ayetinde Farz Olduğu Belirtilmemiştir?

Kevser Suresi 2.ayette “o halde Rabb’in için namaz kıl,kurban kes” meali var.Burdan da sünnetten daha çok farz anlamı olmuyor mu ve ayrıca Hac Suresi 28. Ayette de belirgin dönemlerde kurban kesilmesi emir olunmuş. Buradan da farz olduğu çok açık.

Cevap: Değerli ziyaretçimiz, evet örnek vermiş olduğunuz ayetler Kurban ile alakalıdır. Fakat bu ayetler Kurban bayramında kesilen Kurban ibadeti ile alakalı değildir. Zira Kevser suresinde geçen “108.2 – O hâlde, Rabbin için namaz kıl, kurban kes” kurban ifadesi Peygamber Efendimizi muhatap almaktadır. Bu sureyi baştan sona okuduğunuz taktirde göreceksiniz ki Kevser suresi baştan sona sadece Peygamber efendimize hitap etmektedir. Dolayısı ile İslam alimlerimizi göre burada ki kurban kes ifadesi Peygamber Efendimize verilen bir emirdir.

Konu Hac suresinde geçen ayeti kerimeye gelince ise oda Hac ibadeti ile alakalı bir ayeti kerimedir. Dolayısı ile bu ayette geçen Kurban kes emrinin muhatabı Hac ibadetini yerine getiren Hacılardır. Ayeti kerime şöyledir.

22.27 – İnsanlar arasında haccı ilan et ki, gerek yaya olarak, gerek uzak yollardan gelen yorgun develer üzerinde sana gelsinler.
22.28 – Gelsinler ki, ( bir önceki ayetten de anlaşıldığı üzere burada ki gelsinler ifadesi Hacca gelsinler ki manasındadır) kendilerine ait birtakım menfaatlere şahit olsunlar ve Allah’ın kendilerine rızık olarak verdiği (kurbanlık) hayvanlar üzerine belli günlerde (onları kurban ederken) Allah’ın adını ansınlar. Artık onlardan siz de yiyin, yoksula fakire de yedirin.

Hac suresinin 28. ayetini daha iyi anlamak için bir önceki ayeti kerimeye de göz atmakta büyük fayda vardır. Bir önce ki ayeti kerimeye göz attığımız
taktirde görüyoruz ki bu ayeti kerime Hac ibadeti için Hacca gelen Hacılara hitap etmektedir ve Hacıların belirlenen günde Allah rızası için Kurban kesmeleri emir olunmuştur. Özetle, İslam alimlerimizin ortak görüşüne göre bu ayetler Kurban bayramında kesilen kurban ibadeti ile alakalı değildir.

Hanefi mezhebine göre Kurban kesmek maddi imkanı olan kimseye vaciptir, fakat farz değildir. Şafi mezhebinde ise sünnettir ve nafile bir ibadettir. Bilindiği üzere Şafi mezhebinde vacip kavramı yoktur. Yani Şafi mezhebinde vacip olduğu düşünülen ibadetler farz hükmünde görülmektedir. Fakat Şafi mezhebinin hükmüne göre kurban kesmek sünnet bir ibadettir.


Warning: Division by zero in /home/islamali/public_html/wp-includes/comment-template.php on line 1415
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 2 YORUM
  1. İnsan dedi ki:

    Kurban kesmek farz değil , yardımlaşmak farzdır.

  2. İnsan dedi ki:

    Kabe : yardımlaşmanın ve desteklemenin merkezidir , hacı olan kimse buna vakıf olan ve yardım için bu merkeze gelen ve burada nefsine Karşılık hayvan kurban eden ( yardım yapma amacı ile kesen ) dinine ( insanca yaşam tarzına ) yardım eden ( destekleyen ) bir Müslüman ( insan ) olmak için yapılan ziyaretin amacı ve anlamı olan bir yerdir.

BİR YORUM YAZ