İslam Alimi

Korkudan Emin Olma, Güç Kazanma Duası

Şimdi sizlerle Peygamber Efendimizin (s.a.v)  biz Müslümanlara korkudan remin olmak ve Güç kazanmak için tavsiye ettiği ve kendisininde uyguladığı bir duayı paylaşacağız. Çok kısa bir dua gibi gözüken bu dua kesinlikle küçümsenmemelidir. Zira bu dua kelime itibari ile küçük lakin mana itibari ile birçok sayfalar dolusu duadan daha etkili ve tesirlidir. Bu duayı gönülden ettiğiniz taktirde Mevlanın izni ile inşaallah hem korkudan emin olacaksınız, hemde güç Kazanacaksınız.

Abdullah bin Abbas (ra) rivayete göre Peygamber Efendimizin (s.a.v) huzuruna bazı kimseler gelerek: İnsanlar şöyle dediler; Ebu Süfyan ve arkadaşları sizinle muharebe etmek için adam ve silah toplamışlar, hazırlık yapmışlar. Onlara mukabele edecek derecede kudretiniz yoktur. Onlardan sakınınız diye korkutmak istemeyen Peygamber Efendimiz (s.a.v)  ashabına şu duayı öğütlemiştir:

Korkudan Emin Olma, Güç Kazanma Duası

Arapça Okunuşu: “Hasbunallâhu ve nımel vekîl”

Manası: “Allah bize kafidir, o ne güzel vekildir!” buyurdu. Müminler de böyle söylediler.” (Buhâri)

Korku ve Endişe Duası

Sizlere korkulardan kurtulmanıza vesile olacak bir diğer tavsiyemiz ise şu duadır.

Korku ve Endişe Duası

Korku ve Endişe Duasının Anlamı: O Allah’tır. Rabbim olan Allah’ın hiç bir ortağı yoktur.

 


Warning: Division by zero in /home/islamali/public_html/wp-includes/comment-template.php on line 1439
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 20 YORUM
  1. Yarenyusuf dedi ki:

    Selamunaleykum benim şu anda tıpta çaresi olmayan bir rahatsızlığım var hamd olsun şu an iyiyim ancak yaşla beraber belirtilerinin artma ihtimali var genetik olduğu için çocuğuma geçme ihtimali var bu ihtimallerden çok korkuyorum hep Allahım korktuklarimdan emin eyle diye dua ediyorum başka nasıl dua edebilirim

  2. Harun sanır dedi ki:

    Bişey sorucam yazılarınızda neden Hz.Muhammed (s.a.v) şeklinde yazmıyorsunuz

    1. islamalimi dedi ki:

      Haklısınız bu konuya dikkat edeceğiz.

  3. Selda dedi ki:

    Sa. Benim derdimin dermanı yokmu acaba her gece kabus korku ölüm korkusu ve hemen hemen her gece mezarlıklarda ya ölüm ya hastalık görürüm normal yaşamda da nefesim sıkışır ölüm korkusu giriyor ruhum acı içinde sanki öbür tarafı biliyorum rabıta mevt derlerya ben onuyaşıyorum bukadar mı hissederim yaşarım hayatı yaşamı kendime zehir ediyorum sürekli ölüm aklımda hç cıkımıyor. Korkum tavan yapıyor bazen uyuşuyorum sac dilerim karıncaların hep aklımda hep istemeseydi düşüncelerinde. Kimse yok mu bana yardım edecek

    1. Destek al dedi ki:

      Kardeşim mutlaka bi hastene pskiloguna görün ben gittim faydası oldu faydasi yok diyenlere aldirma

    2. Nihat dedi ki:

      Çin musallatindasiniz büyük ihtimal tabi önce tıbbi olarak gidin doktora Care yoksa hemen bir hoca sağlam emin olun hoca iyi olsun

  4. Sevgi dedi ki:

    Evet hakkınızı helal ediniz.

  5. Ədalət dedi ki:

    Allahın rahmeti ve bereketi uzerinize.Allah hepimizi aff etsin.Hocam ben annemin ve babamın cok cok yasmalarını istiyorum anneler ve babalar icin dua varmı?

    1. islamalimi dedi ki:

      Özel bir dua bilmiyoruz, ancak namazlarınızdan sonra babanız için hayırlı uzun bir ömür istemenizde ve babanız için sadaka vermenizde hayır vardır.

    2. Sevgi dedi ki:

      Akraba ziyareti ve sadaka vermenin omru uzattigina dair hadisler var. Anne babanız bolca sıla-i rahim yani akraba ziyareti yapsınlar. Ve sadaka versinler. Tabi Allah rızası için versinler yoksa anlamı olmaz.

  6. İlknur dedi ki:

    Rahatsızlığımdan dolayı yüzmem gerekiyor fakat ben yüzme bilmiyorum ayrıca suya girdiğim zaman çok panik yapıyorum nefesim daralıyor yani yüzemiyorum korkudan. Bu korkumu atabilceğim bi dua varmı ? Teşekkür ederim.

    1. islamalimi dedi ki:

      Bu duayı okuyabilirsiniz. Niyetinizi bu yönde yapınız.

      1. İlknur dedi ki:

        Duanın ismi yazılmamış hangi duayı okuycam.

      2. hande dedi ki:

        yukarda verdiğiniz 2 duayımı kastettiniz

  7. Resad dedi ki:

    Bu. Dualar namaz qilmiyan. Insanlarada aiddimi menem namaz qilmiram bu dualari oxusam qebul olarmi

    1. islamalimi dedi ki:

      Duaları Müslüman olan her kul yapabilir ve yapmalıdır. Fakat namaz kılan bir Müslümanın duaları daha tesirli olacaktır.

  8. Burak dedi ki:

    Hocam Allah sizden razi olsun. Bu siteyi bulduktan sonra hayatım tamamen değişti. Bizimle çok değerli dualar paylaşıyorsunuz. Allah inşallah hepimizi cennete girenlerden nasip eylesin.

    1. Özlem dedi ki:

      Hocam 9 aylık bir bebeğim var gece durup dururken ağlıyor uyumuyor korkuyor memeyi görünce sanki ödül kopuyor çok fena ağlıyor sanki birşey gormuscesine yardım edin ne olur bir dua

      1. islamalimi dedi ki:

        Abdestli emzirin ve ayetel kürsi ve felak nas surelerini okuyarak çocuğunuzun yüzüne hafifce üfleyiniz. Yüce Mevla’mız çocuğunuza rahmetiyle muamele etsin korkulardan emin eylesin.

BİR YORUM YAZ