İslam Alimi

Karşı Cinsle Görüşmeden Mesajlaşmak Günah mıdır?

Ben 18 yaşındayım. Benim 2 yıllık sevgilim vardı ve ilk defa böyle bir şey yapmıştım yani ilk sevgilimdi. Sadece iki arkadaş gibi gezip eğleniyorduk zina yapmıyorduk. Ama zina yapmasak bile yaptığımın çok yanlış olduğunu ve günah olduğunu fark ettim ve çok huzursuzdum ama inanın ki çok seviyorum yinede ayrıldım. Kaç ay geçti ama ben hala çok acı çekiyorum o da çok acı çekiyor ama Allah’a tövbe ettiğim için ona dönemiyorum. Allah’tan korkuyorum ama çok acı çekiyorum sadece mesaj yoluyla konuşsak günah olur mu?

Cevap: Değerli ziyaretçimiz, bu durum nefsani açıdan tabi ki zor olacaktır. Ancak bundan hiç şüpheniz olmasın ki siz yapmanız gereken en doğru şeyi yapmışsınız. Zira hiç bir günahın verdiği zevk o günahı işlemeyince alacağımız hayırdan ve ecirden daha değerli olamaz. Bu nedenle her erkek ve her kadın kendi iffetini korumalı ve kendini helaline saklamalıdır.

Böyle olunca evliliklerde daha anlamlı ve hayırlı olacaktır. Zira biz ne kadar düzgün olur isek yüce Mevla’mız karşımıza o kadar düzgün insanlar çıkaracaktır. Sorunuza cevap verecek olur isek şunları söyleyebiliriz. Tabi ki iki kişinin flört tarzında telefonla görüşmesi yüz yüze buluşması kadar günah değildir. Ancak bazı küçük günahlar o kadar büyür ki büyük günahları dahi geçebilmektedir. Hazreti Ali (r.a.) “kişinin en büyük günahı küçük görerek çok işlediği günahıdır” buyurmuştur. Eğer derdiniz evlilik ise sevdiğiniz kişi ailesini alarak buyursun ve sizi ailenizden Allah’ın (c.c) emri ile istesin. Eğer böyle bir niyet ortada yok ise böyle bir muhabbet zarardan başka bir şey getirmeyecektir. Belli ki siz çok aklıselim bir Müslümansınız. Gençliğinizin size vermiş olduğu heyecanın aklınızın önüne geçmesine izin vermeyin.


Warning: Division by zero in /home/islamali/public_html/wp-includes/comment-template.php on line 1415
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 6 YORUM
  1. Neslihan dedi ki:

    Benim de bi erkek arkadasim var.Ailelerimiz durumu biliyo.Bizimkiler onaylamiyo.Ama onun ailesi icin bi sorun yok.Okulu askerligi icin 2 yil beklememiz gerekiyo.Yaza sozlenmeyi dusunuyoruz.O zamana kadar konustuklarimiz da zinadan mi sayiliyo?bulusmuyoruz zaten.Sadece telefonda konusuyoruz.Mesafemizi koruyarak.Lutfen cevap verir misiniz

    1. islamalimi dedi ki:

      Aileleriniz biliyorsa bu bir nevi söz sayılır islam çerçevesi içinde mesafeyi koruyarak konuşabilirsiniz ancak size tavsiyemiz uzatmadan evleniniz.

      1. Okan dedi ki:

        Bende de aynı durum var zina diye yüzyüze kesinlikle görüşmüyoruz telefonla konuşurken asla mahremiyete ve zinaya girmedik aklımızdan dahi geçmiyor konuştuğumuz şeyler ilerisi için ve dini konuları çok konuşuyoruz ümmeti konuşuyoruz ümmetin durumu vs konuşuyoruz bide ilerde şurda yaşayalım burda yaşayalım diye bide kuran öğretiyor bana Ayriyeten benim ailem kızı biliyor onunda sadece annesi bizde okulun bitmesini bekliyoruz düşüncemiz kesinlikle evlilik lütfen acil bir cevap veriniz napalım biz ayrılmadan nişanlanalım diyoruzzz ailesi kabullenmicek hemen annesi 4 sene bekleyin onun için diyor

  2. Deniz dedi ki:

    Giden birinin geri dönmesi için nasıl dua etmeliyim?

    1. ivan dedi ki:

      giden gitmiştir. önümüze bakalım.

    2. c_sunyata dedi ki:

      Bir ayet vardır kardeşim “Rabbiniz bilir siz bilemezsiniz” ondan sebep gitmişse Rabbin senin için başka bir planı vardır senin yapman gereken sadece Allah’tan hayırlısını dilemektir elhamdülillah ??

BİR YORUM YAZ