Namaz

Gerdek Gecesi Namazı Nasıl Kılınır?

Evliliğin ilk gecesinde Gerdek gecesi namazı kılındığını her Müslüman duymuştur. Tabi ki bu güzel amel İslam dinin de farz değildir. Fakat tavsiye edilen çok güzel bir ameldir.

Gerdek Gecesi Namazı Neden Kılınır?

Kurulan ailenin temeline namazla başlamak yüce Mevla’mızdan ailemiz hakkında hayırlısını istemektir. Böylece çiftler yapılmış olan güzel evliliğin şükrünü yerine getirmiş olurlar.

Tabi ki gerdek gecesinde ki namazın psikolojik faydaları da vardır. Namaza ayrılan süre zarfında baş başa kalan eşler sakinleşmek ve bir birilerine alışmak için zaman kazanmaktadırlar. Bununla birlikte namaz ibadetiyle aile olma bilincini kazandırmaktadır. Şüphe yok ki namaz eşlerin bir birilerine daha saygılı ve bir birilerine Mevla rızası ile muamele etmelerine güzel bir vesile olmaktadır.

Damat gelinin kendine bir emanet olduğunu anlamaktadır. Gelin ise damadın ona bir eş ve onu kutsal bir emanet olarak aldığının bilincine gerdek gecesi namazıyla varmaktadır.

Gerdek Gecesi Namazı

Bu namaz iki rekat nafile bir namazdır. Örnek olarak Sabah namazının iki rekat sünneti gibi kılınmaktadır. Bu nedenle Kılınışı gayet kolaydır. Fakat yukarıda da zikrettiğimiz bilinçle ve güzel bir niyete kılınmalıdır. Fazla uzun olmamak şartıyla normal derecede sureler okuyunuz.

Namazın sonunda eşler girmiş oldukları dünya evinin hayırlı olmasını dilemelidir. Tabi ki kurulan yuvanın meyvesi olacak salih evlatların nasip olması içinde dua edilmelidir. Örneğin namazdan sonra şu duayı edebiliriz.

“Eğer bize iyi ve sağlıklı bir çocuk verirsen, elbette şükredenlerden olacağız”

(Âraf, 7/189)
Gerdek Gecesi Namazı Tablosu

Gerdek Gecesi Namazı Nasıl Kılınır?

 Bu güzel namaz iki rekat olarak kılınmaktadır. Bir örnek verecek olursak sabah namazının ilk sünneti gibi kılınmaktadır. Şimdi bu namazı sırası ile anlatımına yer verelim.

Gerekli süre: 10 dakika.

Gerdekten önce kılınan namazın birinci ve ikinci rekatı şöyledir. Listeyi takip ederek ibadetinizin nasıl yapılacağını öğrenebilirsiniz.

  1. Niyet edilir:

    “Niyet ettim bana hayırlı bir evlilik nasip eden Allah’ın rızası için iki rekat namaz kılmaya”

  2. Tekbir getirilir:

    İki elin avucu açık olarak baş parmakların kulak yumuşağına değeceği şekilde eller kaldırılır ve “Allah’u Ekber” denir.

  3. Sübhaneke okunur:

    Tekbir alındıktan sonra önce sübhaneke duası okunmalıdır.

  4. Euzü Besmele çekilir:

    “Euzubillahimineşşeytanirracim – Bismillahir rahmanir rahim” Fatiha okunur: Zamm-ı sure (Kuran ı Kerimden en az üç ayet ) okunur. “Allah’u Ekber” denir ve

  5. Rüku yapılır:

    “Subhane Rabbiyel Azim” üç kere denir.

  6. Rüku’dan doğrulur:

    “Semi Allahulimen Hamide – Rabbena lekel Hamd” denir. “Allah’u Ekber” denir.

  7. Secdeye gidilir:

    2 defa secde yapılır ve her secde 3 defa “Subhane Rabbiyel Ala” denir. “Allah’u Ekber” denir. Daha sonra İkinci rekat için ayağa kalkılır. Böylece 1. rekat bitmiş olur.

  8. Gerdek Gecesi Namazının  2. Rekatı

    Daha sonra ayağa kalktıktan sonra 2. rekata başlanır ve şu şekilde devam edilir.

  9. Besmele çekilir:

    “Bismillahir rahmanir rahim” Fatiha okunur: Zamm-ı sure (Kuran ı Kerimden en az üç ayet ) okunur. “Allah’u Ekber” denir.

  10. Rüku yapılır:

    “Subhane Rabbiyel Azim” üç kere denir.

  11. Rükü’dan doğrulur:

    “Semi Allahulimen Hamide – Rabbena lekel Hamd” denir. “Allah’u Ekber” denir.

  12. Secdeye gidilir:

    Secdede üç kere “Subhane Rabbiyel Ala” denir. “Allah’u Ekber” denir ve Doğrularak oturulur, sonra tekrar. “Allah’u Ekber” denir ve Secdeye gidilir: Secdede üç kere “Subhane Rabbiyel Ala” denir. “Allah’u Ekber” denir.

  13. Tahiyyata oturulur:

    Ettehıyyatü okunur.
    Salli ve Barik duaları okunur.
    Rabbena atina ve Rabbenağfirli duaları okunur.

  14. Selam verilir:

    Önce sağa sonra ise sola selam vermek sureti ile selam verilir. Selam şöyle verilir. “Es Selamu Aleykum Ve Rahmetullah” denir.

Bu konu ile alakalı olan ve sitemizde yer alan Gerdek Gecesinde Dinen Neler Yapmamız Gerekmektedir? başlıklı konudan da istifade edebilirsiniz. Bu bilgilerin yanı sıra İslam dininde Evlenmenin hükmü nedir? başlıklı yazıya da başvurabilirsiniz.

Gerdek Gecesi Namazı Sıkça Sorulan Sorular

Gerdek Gecesi Namazına Nasıl Niyet Edilir?

Bu konuda kesin şöyle olmalıdır demek yanlış olur. Niyet konusunda bilindiği üzere önemli olan samimiyettir. Örnek bir niyete şu şekilde yer verebiliriz: “Niyet ettim bana hayırlı bir evlilik nasip eden Allah’ın rızası için iki rekat namaz kılmaya”

Gerdek Gecesi Namazı İçin Abdest Alınmalı mıdır?

Evet abdest alınmalıdır. Çünkü gerdek gecesi namazı nafile bir ibadettir ve hiç bir namaz abdest alınmadan kılınamaz.

Gerdek Gecesi Nasıl Dua Edilir?

Samimiyet ile kurulan yuva için şükür edilmelidir. Samimiyet ile yapılan bir şükür kalbi yumuşatır ve yumuşayan kalp dua etmeye başlar. Dolayısı ile içinizden geldiğince dua etmelisiniz. Örneğin “Ya Rabbi bana hayırlı bir yuva kurabilmeyi nasip ettiğin için şükürler olsun. Sen yuvamdan huzuru eksik etme, eşimle olan muhabbetimizi arttır”. Dua tavsiyesi için Rabbena Atina ve Rabbenağfirli Dualarını okumanız çok güzel olacakır.

Gerdek Gecesi Namazı Unutulursa Ne Yapılmalı?

Unutulmasında herhangi bir mahsur yoktur. Zira Gerdek gecesi namazı farz bir namaz değildir. Tavsiye edilen nafile bir namazdır.

Gerdek Gecesi Namazı İlişkiden Sonra Kılınır mı?

Unutulduğu taktirde bu namazı ilişkiye girdikten sonrada kılabilirsiniz. Ancak Tavsiye edilen ilişkiden önce kılmaktır. Dolayısı ile kasıtlı bir şekilde ilişkiden sonraya bırakılmamalıdır.

islamalimi

2012 tarihinden bu yana değerli ekibimiz doğru bilgiler ile siz ziyaretçilerimize faydalı olmak adına çalışmaktadır. Mevla imkan verdiğince çalışmaya devam edeceğiz. Selam ve Dua ile...

Sorular & Yorumlar

  1. Hocam gerdek gecesi namazı işin ile birlikte cemaat gibi mi kılınır yoksa ayrı ayrımı?

      1. Bu namaz özünde zaten nafile bir namazdır. Sadece konu içerisinde yer alan niyet tavsiye edilmektedir. İsterseniz sadece niyet ettim 2 rekat nafile namaz kılmaya şeklinde niyet edebilirsiniz.

  2. Hocam biz eşimle kaçtık ancak yaşımız tutmadığı için kayınbabam geri alır kızı diye beraber olduk ve büyüklerimize söyleyemedik duş alamadan yani cunupken imam nikâhımız kıyıldı nikahsız 3 tane çocuğumuz oldu 13 sene sonra tekrardan dini nikâh kıydırdık bunun bize gunahı nedir yada çocuklarımız dini nikah olmadan olduğu için bir kaza bela hayırsız evlat olabilirlermi 13 sene nikahsiz beraber olduğumuz için büyük günahmı işledik hep içimde şüphe var allah rızası için bize açıklama yaparmisiniz

  3. Selamın aleyküm hocam bisorum var nişanlımla
    Resmi ve dini nikahımız olmadan ilişkiye girdik
    İkimizde isteyerek girdik 2 ay sonra dini nikahımız kıyılacak ne yapmamız gerekiyor hocam sevgi ve saygıyla

  4. Hocam merhaba, düğün öncesi imam nikahı ve resmi nikah kıydık ve birlikte olduk eşimle fakat namaz kılmadık. Evlendiğimiz gece kılsak olur mu veya ne yapmamız gerekiyor.

  5. Secdede ve rukuda okunacak olan subhane allah ve subhane rabbiyel azim olmasi gerekmiyormuydu benmi yanlis biliyorum yoksa o namazda ikisi aynimi okunur

  6. Hayirli günler bol veliler olmak dilegiyle hocam şimdi konumuzdan dışarı haykırı olmamak üzere size bir ufak bir sorum olacak düğün gecesi bittikten sonra gece gerdek gecesinde namaz kılındıktan sonra illa o gece yapilmalimi yoksa bi kaç gün sonra yapılması şart olunurmu o gece herkes çok yorgun olacağı için bitkin bir halde düşecek herkes ondan dolayi illa o gece mi olmasi farz olunur yok sam daha sonra yapılması kötü bir gece ve kotu bir kocami yapar sizi yani benim kafami kurcalan bişey yok ben isterim ki o gece olsun ama eşim olacak güzellik biraz karar sız kalmış bulunuyor bende gerektigi gece yapılmasını söyledim ama o yorgunluk vesayre diye bisey kayıp başka zaman yaparız gibi geçiştirme veya korku içinde kalıyor ben ne yapacağımı bilemedim sizden ricam bana güzel bir açıklama verirseniz allah’in huzurunda sizden menun kalacağım

    1. O gece olmalı diye bir şart yoktur. Eşler bu konuda birbirilerine anlayışlı olmalıdır. Dolayısı ile bu anlayış gösterilmesi gereken bir durumdur. Müslüman bir erkeğe yakışan budur.ancak müslüman bir kadına yakışanda eşinin isteklerini kulak arkası etmemektir.

  7. Hocam Allah nasip ederse gelin olucaz makyaj şu bu derken temizlenmek geç saatlere kalıcak biz namazı düğünden önce yani düğün sabahı kilsak olurmu yada gerekirse geç saatlere kalsin yine de gece yani düğünden sonra kilmak dahami hayırlı makbuldür teşekkürler :)

    1. O gece kılmamız çok hayırlı olacaktır. O gece öncesi veya sonrası kılmanız gerekmemektedir.

  8. Merhba benimde bi sorum olucaktı eşimle imam nikahı ve resmi nikah yaptık düğüne daha var ancak biz birlikte olduk namaz kılmadık daha sonra kılsak kabul olur mu b

  9. Merhaba şimdi gerdek gecesi namazı kılmazsak bir sonraki gün kılsak oluyor mu acaba ?

  10. Selamün aleyküm ,öncelikle ümmeti bilgilendirecek bir hizmet sağladığınız için Allah celle celaluhu sizden razı olsun inşaallah hizmetleriniz kabul olunsun . Bir sorum olacak yardımcı olursanız sevinirim , Gerdek gecesi namazı eşimle beraber cemaat olarak kılabilir miyiz ? Ayrı ayrı mı kılmamız lazımdır ?

  11. Hocam merhaba simdi benim imam nikahımla resmi nikahımın arasında tam 1 hafta geçicek lakin düğünde bir gelin olarak makyajim takma tırnağım sunum bunum illaki olacak gerdek gecesi değilde düğün günü hazırlanmadan önce sadeyken kocamla evin icinde namazimizi kilip sonra düğün günü için hazırlıklara başlasak oluyor mu yani gerçekten çok zor bi durum olucak benim için kendimi namaza hazırlamak için saatlerce uğraşmak zorunda kalicam. Dugun gunu sabahi kilsak oluyor mu lütfen bana bu konu hakkında yardım edin.

    1. Bu şekilde yapabilirsiniz. Yüce Mevla’mız düğününüzü hayırlara vesile kılsın inşaallah.

  12. Nasıl olur hocam allah yukarda diye bilirsin ve yerde de diye bilirsin
    Elmalılı Hamdi Yazır Meali:
    20.5 – O rahmân Arş üzerine istivâ buyurdu…..ve Allah arş üzerindedir.
    Elmalılı Hamdi Yazır Meali:
    32.4 – Allah, o ki Gökleri ve Yeri altı günde yaratmış, sonra Arş üzerine istivâ buyurmuştur, sizin için ondan başka ne bir veliy vardır, ne bir şefi’, artık düşünmez misiniz?Allah yukarıdadır da diyebiliriz arş üzerinde de..yada allah kudretiyle her yerdedir diye biliriz

  13. Düğüne 2 ay var ama imam nikahi ve resmi nikahi olan ciftin gerdek gecesi olmadan beraber olmaları günah mı
    Herhangi bir namaz kılmadan kocanın isteği üzere olan bir durum

    1. Dinen bütün sorumluluklari yerine getirmissiniz nikahinizi ilan etmissiniz beraber olmanizda bi sorun yok . Gerdek namazi nafile bir ibadet mecbur degil ama yapilirsa iyi olan sevabi olan bir ibadet. yalniz kültürümüzde dügün olmadan evli sayilmadigindan toplumca hos görülmeyebilir.

  14. Hocam ilk gece eşim hasta idi balayına gittik düğünden bir kaç gün sonra bitti adeti bizde gündüz girdik gerdeğe gece olması şartmıdır.

    1. Dinimizde böyle bir konu yoktur ve siz doğru olanı yapmışsınız. Yüce Mevla’mız hayırlı bir evlilik hayatı nasip eylesin.

  15. Hocam ben nişanlanırken yurtdışına gelirim yaşarım dediği için evet dedim Trde kalacam deseydi hayır derdim sonra memur oldum diye ben gitmicem dedi benden vazgeçti beni yarı yolda bıraktı yaptıkları günah mı? Benim yaşadıklarım sevap mı imtihan mı?

    1. O kişinin bu yaptığı tabi ki günahtır. Sizin durumunuz ise evet bu bir imtihandır, eğer isyan etmezseniz ve bunda da bir hayır vardır derseniz şüphe yok ki bundan hayır kazanırsınız. Yüce Mevla’mız size hayırlı bir eş nasip eylesin.

  16. Hayırlı akşamlar, Ben imam nikahı mı düğünden 1 ay önce yapacağım bu gerdek gecesi namazı düğün gecesi kılmak sartmı yada imam nikahı dan sonra herhangi bir gün kılabilirim yada düğünden bir kaç gün sonra kılabilir miyim? Teşekkür ederim

    1. Bu konudaki tavsiyemiz dini nikahı resmi Nikahtan en fazla 1 hafta ara ile olmasıdır. gerdek gecesi namazı nasıl kılınır şart değildir. Kılacaksanız bu güzel Faziletli namazı gerdek gecesi kılmalısınız.

    1. Mümkünse kocanızla kılmanızı tavsiye ederiz Ancak böyle bir şart bulunmamaktadır.

      1. Eşler cemaat şeklinde mi kılmalidir tam anlayamadim ?

  17. Merhaba size bi sorum olacak soru şu Allah yukarda şahit demek doğru mu çünkü Allah her yerde.

    1. Tabi ki böyle söylemek yanlış olacaktır. Bilinçsiz bir şekilde söylenirse bir mahsuru yoktur. Ancak Allah’ın her yerde olduğunu bildiğimiz halde bilinçli bir şekilde Allah yukarıda demek insanı günaha sokacaktır.

      1. Aleyküm selam hocam gerdek gecesi namazını 2 gün önceden kılsak günahmıdır yada kılmasak olur mu?

      2. Nikahın gizlisi olmaz. Böyle bir işe girmemenizi önemle tavsiye ederiz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu