Çorapsız (Yalın, Çıplak Ayakla) Namaz Kılmak Mekruh mudur?

Yalın daha doğrusu çıplak ayakla namaz kılmak mekruh mudur? Bu konu hakkında bilgi verir misiniz.

Cevap: Namaz ibadeti her Müslüman için en önemli ibadetlerden biridir. Bu nedenle her detay önemlidir. Zira bu nedenle İslam alimlerimiz en ufak detayı dahi ince bir hassasiyet ile araştırmışlar ve biz Müslümanların ibadetlerini en güzel bir şekilde icra edebilmeleri için bilgilendirmişlerdir. Şimdi bu konuda ki hadis i şerifleri aktararak bu konuda bir açıklama yapalım.

Ebu Davud ve Nesai şu hadisi de rivayet etmişlerdir: “Hazreti Peygamber (s.a.v) Mekke’nin fetih gününde nalınlarını sol yanına koyarak (çıplak ayakla) namaz kıldı.”(bk. Ebu davud,89). (Nalın: pabuç, ayakkabı)
Bu rivayetlerden anlaşılıyor ki, çıplak ayakla namaz kılmak mekruh değildir. İmam Nevevi, şöyle buyurmuştur Şafi Mezhebi’nde en kuvvetli görüşe göre, çıplak ayakla namaz kılmak müstehaptır sünnettir.” )Mecmu, 3/429)

Bu konulara göre erkeklerin çorapsız namaz kılmasında hiç bir sakınca yoktur. Kadınların çorapsız çıplak ayakla namaz kılması kimi alimlere göre mekruh ise de yine de namazları sahihtir yani geçerlidir fakat takva yönünden çorapla namaz kılınması çok daha iyidir. Özetle Hanefi mezhebinde çıplak ayak ile namaz kılmanın bir mahsuru yoktur. Lakin çıplak ayakla namaz kılmamak daha uygun görülmüştür. Fakat çorap temizliğine dikkat edilmesi gerekmektedir. Şafi mezhebinde ise çorapla namaz kılmanın bir mahsuru yoktur. Fakat çorap giymeden yani yalın veya çıplak ayakla namaz kılmak daha uygun olarak görülmüştür.Her iki mezhebinde kendilerine göre sağlam kaynakları vardır ve ehli sünnet bir Müslüman kendi mezhebinin hükümlerine göre ibadetlerini yapması gerekmektedir.

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 1 YORUM
  1. Sertan Çalık dedi ki:

    Arkadaşlar, Bendeniz de bu konuda görüşlerimi foruma arz etmek istiyorum. Şöyle ki, Namazın dışındaki farzları yerine getiren herkes mescidlerde namaz kılabilir diye düşünüyorum. Bir defa Asr-ı Saadette günümüzdeki gibi hiç bir yerde çorap tekstil fabrikası yoktu ! O zamanlar ya ayakkabılarla (çarık veya nalınlarla) veyahutta yalın ayak namaz kılındığını bilmek için ulema olmaya gerek yoktur. Hiç kimse, çorapsız camiye girdiği için hiçbir müslümanı kınayamaz ! Efendim ayaklar mantar egzema v.s. gibi hastalık mikrobu taşıyormuşmuş ! Bunlar, fasa-fiso kabilinden bahanelerdir ! Asıl amaç camilerdeki HALILARI korumaya çalışmak ve bunların temizliğini -tembellikten veya masraftan dolayı- olabildiğince uzun zamana taşımaktır ! Mescid-i Nebevide olsun, Mescid-i Haramda olsun namaz kılarken dünyanın en siyah insanları gelip önünüzde namaz kılıyor ve siz onların çıplak ayakla bastığı yerlere secde ediyorsunuz… Bugüne kadar bu konuda kimseden bir şikayet veya bu konuda bir tedbir alınması görülmüş mü veya istenmiş mi ? Yoksa, Mescid-i Nebevinin halıları, bizdeki camilerin halılarından daha mı az değerli ? Yoksa, onlar kirlenmeye karşı şerbetli mi ? Değil ! Ama, müslümanlara “Çorap giy de öyle gel!” denmiyor, halılar sürekli temizleniyor…Doğrusu budur. Cami Dernekleri tembellik göstererek ve masraftan çekindikleri için millete “Çorapsız-yalın ayak camiye gelme !” diyor ! Bu çok büyük bir vebaldir ! Hiç kimsenin, kimseyi cami ve mescidlerden soğutmaya ve engellemeye hakkı da yoktur, yetkisi de yoktur ! Münasebetsizliğin ve öküzlüğün luzümu da yoktur!

BİR YORUM YAZ