İslam Alimi

Baş Örtüsü Kuran’da Geçiyor mu?

Hayırlı günler hocam, iş yerine çalıştığım bir bayan bana neden baş örtüsü takıyorsunuz. Kuranı Kerimde bile yazmıyor öyle bir ayet yok dedi. Rica etsem Kuran ı kerimde geçen hadisleri yazar mısınız? Çok acil şimdiden teşekkür ederim, hayırlı ramazanlar.

Cevap: Değerli ziyaretçimiz, günümde bir Müslümanın nasıl bu tür iddialarda bulunduğunu anlamada ciddi bir güçlük çekiyoruz. Bu konu ile alakalı ayeti kerime şu şekildedir:

Diyanet İşleri: Mü’min kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. (Yüz ve el gibi) görünen kısımlar müstesna, zînet (yer)lerini göstermesinler. Başörtülerini ta yakalarının üzerine kadar salsınlar. Zinetlerini, kocalarından, yahut babalarından, yahut kocalarının babalarından, yahut oğullarından, yahut üvey oğullarından, yahut erkek kardeşlerinden, yahut erkek kardeşlerinin oğullarından, yahut kız kardeşlerinin oğullarından, yahut Müslüman kadınlardan, yahut sahip oldukları kölelerden, yahut erkekliği kalmamış hizmetçilerden, yahut da henüz kadınların mahrem yerlerine vakıf olmayan erkek çocuklardan başkalarına göstermesinler. Gizledikleri zinetler bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. Ey mü’minler, hep birlikte tövbe ediniz ki kurtuluşa eresiniz!( Nur suresi, 31)

Unutmayın ki her şeyi Kuran ı Kerimde bulamamaktayız. Yani örneğin sabah namazının kaç rekat olduğu Kuran ı Kerimde yazmamaktadır. Bu nedenle İslam dininde bir şeyin olması sadece Kuran ı Kerime değil Peygamber Efendimize de bağlıdır. Peygamber Efendimiz bizlere Kuran ı Kerimi açıklamaktadır. Tesettür konuusnda sadece örnek 1 hadis i şerife yer veriyoruz.

Hazreti Aişe’den rivayete göre, bir gün Hazreti Ebû Bekir’in kızı Esmâ ince bir elbise ile Allah’ın Peygamber huzuruna girmişti. Peygamber (s.a.s) ondan yüz çevirdi ve şöyle buyurdu:“Ey Esma! Şüphesiz kadın erginlik çagına ulaşınca, onun şu ve şu yerlerinden başkasının görünmesi uygun değildir.” Hazreti Peygamber bunu söylerken yüzüne ve avuçlarına işaret etmişti.” (Ebu Davûd, Libâs, 31). “Allah Teala ergin kadının namazını başörtüsüz kabul etmez” (İbn Mâce, Tahâre, 132; Tirmizî, Salât, 160; Ahmed b. Hanbel, IV, 151, 218, 259).

Dolayısıyla  Kuran ı Kerim de ve Hadis i şeriflerde Baş örtüsü geçmektedir. Bu nedenle Müslüman bir kadının başının açık gezmesi günahtır. Baş örtüsünü inkar etmek ise takmamaktan daha çok büyük bir günahtır.

Baş Örtüsü Hakkında Sorular

Soru: Nur suresi 31. ayete göre kadınlar zinet yerlerini kölelerine gösterebiliyor o zaman..yanlış mı anladım !!

Cevap: Bahsettiğiniz ayeti kerime şu şekildedir:

Diyanet İşleri: Mü’min kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. (Yüz ve el gibi) görünen kısımlar müstesna, zînet (yer)lerini göstermesinler. Başörtülerini ta yakalarının üzerine kadar salsınlar. Zinetlerini, kocalarından, yahut babalarından, yahut kocalarının babalarından, yahut oğullarından, yahut üvey oğullarından, yahut erkek kardeşlerinden, yahut erkek kardeşlerinin oğullarından, yahut kız kardeşlerinin oğullarından, yahut Müslüman kadınlardan, yahut sahip oldukları kölelerden, yahut erkekliği kalmamış hizmetçilerden, yahut da henüz kadınların mahrem yerlerine vakıf olmayan erkek çocuklardan başkalarına göstermesinler. Gizledikleri zinetler bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. Ey mü’minler, hep birlikte tövbe ediniz ki kurtuluşa eresiniz!( Nur suresi, 31)

Ayeti kerimede sizin bahsettiğiniz bölümü dikkatlice okumalısınız: “yahut sahip oldukları kölelerden, yahut erkekliği kalmamış hizmetçilerden”. Bu ayeti kerimede ki  sahip olduğunuz kölelerden kasıt kadın kölelerdir. Bunu nereden çıkarıyorsunuz diyebilirsiniz. Şuradan ki hemen devamında yer alan “yahut erkekliği kalmamış hizmetçilerden” ifadesinden. Zira burada ki sahip olduğunuz köleler erkek köleleri de kast etmiş olsaydı Yüce Mevla’mız neden devamında erkekliği alınmış yani hadım edilmiş erkeklerden bahsetmesi yersiz olmaz mıydı?  Yüce Mevla’mız erkekliği alınmış erkeklere ayriyeten yer vererek yanlış anlamaları engellemiştir. Çünkü erkekler kölede olsa kadınların zinet yerlerini göstermesi caiz değildir.


Warning: Division by zero in /home/islamali/public_html/wp-includes/comment-template.php on line 1439
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 3 YORUM
  1. karadeniz55 dedi ki:

    Köle ve hizmetçi farklı kavramlardır. Köle savaş esiri demektir. Erkek savaş esirlerine köle, kadın savaş esirlerine cariye denir. Hizmetçi savaş esiri değildir. Sizin mantığınıza göre ayette geçen zinet , değerli eşya takı anlamına geliyor o zaman. Çünkü , ayetin en son cümlesinde ”Gizledikleri zinetler bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar” deniyor. Hiçbir kadın vücut hatlarım güzel diye ayaklarını yere vurmaz herhalde..

  2. karadeniz55 dedi ki:

    Nur suresi 31. ayete göre kadınlar zinet yerlerini kölelerine gösterebiliyor o zaman..yanlışmı anladım !!

    1. islamalimi dedi ki:

      Sorunuz ve cevabı konu içerisine eklenmiştir.

BİR YORUM YAZ