Allah’ın Bizim İbadetlerimize Bizim Kulluğumuza İhtiyacı Yok İse Neden İbadet Ediyoruz?

Merhaba, ben bir ateistim. Kuran’da yazanların doğru olmadığını düşünüyorum. Aklımda Kuranda yazanların da ötesinde bir soru var ve gerçekten cevabını merak ediyorum. Allah’ın bizim ibadetlerimize bizim kulluğumuza ihtiyacı yok diyoruz. Peki neden bizi yarattı? Neden sürekli kendisine İbadet eden melekleri var? Neden bizden sürekli anılmak, secde, şükür dua bekliyor? Ben bunu büyük bir ego olarak görüyorum. Bundaki mantık nedir sizce? teşekkürler.

Değerli ziyaretçimiz, öncelikle bu sorunuza cevap hayli uzun sürecektir zira içerisinde yer alan karmaşıklık ciddi bir seviyede. Lütfen bu sözlerimizi bir hakaret veya benzeri olarak algılamayınız zira bunlar gerçek. Şu da var ki bu hakikatleri sorgulamanız inşaallah sizin hakikate yakın olduğunuzu göstermektedir. Şimdi özetle sorularınıza cevap vermeye çalışalım. Öncelikle şunu bilmenizi isteriz ki Kuran ı kerim ilahi bir kelamdır ve her sorunun cevabı mutlaka içerisinde yer almaktadır. Şimdi asıl konumuz bu olmadığından bu konuda detaylı bir açıklama yapmıyoruz.

Allah’ın bizim kulluğumuza ihtiyacı yok ise bizi neden yarattı diyorsunuz. Bu sorunuzun tam manada doğru olabilmesi için ömrümüzün ibadet ile geçiyor olması gerekmektedir. Oysa ki bir Müslüman yirmi dört saatinin ancak bir saatini ibadet ile geçirmektedir. Şöyle düşünün tamamen bir iş maksadı ile bir makine yaptınız. Siz bu makinenin günde bir saat çalışmasını kabul eder misiniz? Doğal olarak etmezsiniz zira ben bunun çalıştırmak için yaptım dersiniz ve en az günde on iki saat çalıştırırsınız ki bu durum gayet doğaldır. Yani özetle, Yüce Mevla’mız adem oğlunu ibadet etsin diye yaratmış olsa idi insandan bütün gününü sadece dünya işi ile değil yalnızca ibadet ile geçirmesini isterdi. Oysa ki yüce Mevla’mız kulunun çalışmasını evlenmesini, anne, baba olmasını istemektedir. Zira tek isteği ibadet değildir ve bununla birlikte kulunun ibadetine ihtiyacı yoktur. Zira sizin düşüncenize göre cennet ibadetin bir karşılığıdır. Oysa ki İslam dininde bir kulu ibadetleri cennete sokamaz. Bu konu ile alakalı Peygamber efendimiz bir hadisinde şöyle buyurmaktadır.

Çünkü o gün nebi ve rasuller dahil hiç kimse dünyada yapa geldiği ameller sebebiyle cennete giremez. Cennete giriş ancak Rahman ve Rahim olan Allah’ın rahmeti ve mağfireti ile kulların hata ve kusurlarını örtüp bağışlamasıyla mümkün olacaktır. Buhari 6397, Müslim 2816/71, 2818/78

Şüphe yok ki ibadetlerimizin Mevla’mıza değil biz kullara faydası vardır. Bu cevap size klasik gelebilir ama tek gerçektir. Zira kul olarak yaratılan insan ibadeti kulluğunun gereği olarak yapmaktadır ki bu aslında bir şükür başka bir değişle teşekkürdür. Yüce Mevla’mızın bu teşekküre ihtiyacı var mı derseniz, tabi ki yoktur. Peki, neden istiyor derseniz, kulunun olgunlaşması için istemektedir. Örneğin siz bir otobüsten inerken kapıyı açan şoföre sizden istediği için mi teşekkür edersiniz yoksa otobüste yapmış olduğunuz yolculuğun hatırı için ve içinizden gelen insanlık için mi teşekkür edersiniz. İşte bu en güzel yaratılmış olan kulun halidir. Bu nedenle varlığının hakkını düşünen her kul kendini yoktan var eden, bununla kalmayıp en güzel şekilde yaratan ve bununla da kalmayarak cenneti ikram eden Rabbine kulluğu ile teşekkür etmektedir. İşte bu noktada yüce Mevla’mız, kulluğunu ve insanlığını unutan kuluna ibadet etmesini, şükür etmesini isterken varlığında ki hakikate ulaşmasını istemektedir. Dolayısı ile nasıl ki otobüsten inerken kapıyı açan şoföre teşekkür eden insan teşekkürü ile insanlığını gösteriyor ise kendini yoktan var eden Mevla’sına ibadet ve şükür ederek kulluğunu göstermektedir.

Son olarak şu konuya da cevap verelim, Allah’ın bizim kulluğumuza ihtiyacı yok ise bizi neden yarattı diyorsunuz. Bu sorunuzdan şu hakikat çıkıyor ki yaratılan bir insan kul olmalıdır, kul ise ibadet etmelidir. Eğer böyle düşünmeseydiniz Allah beni neden yarattı veya yarattığı insandan neden kulluk istiyor gibi sorular sorardınız. Tabi bu hakikatin farkında olmanız çok güzel. Mevlamız biz kullarını ikram etmek için yaratmıştır ki eğer arzusu bu olmasa idi cenneti yaratmaz ve ilk insanı yarattığı an cennete koymazdı. Eğer bu hakikati düşünür iseniz size yeterli bir cevap olacaktı. Eğer yüce Mevla’mızın tek derdi ibadet eden kullar olsa idi Cennet akla gelmeyen ibadetlerin olduğu mekan olarak tarif edilirdi. Oysa ki Kuran ı Kerimde cennet ile alakalı şöyle buyrulmaktadır. Bu ayetler sadece bir kaçıdır.

Rableri onlara katından bir rahmeti bir hoşnutluğu ve onlar için kendisine sürekli bir nimet bulunan cennetleri müjdeler. (Tövbe, 9/21)
İkisinin de çeşitli ağaçları, meyveleri vardır. (Rahman/48)
(Bu cennetler) yemyeşildirler. (Rahman/64)

Mevla’mız Biz Kullarını İkram Etmek İçin Yarattıysa O Zaman Bizi Neden Cennete Koymadı?

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 6 YORUM
  1. Kadir dedi ki:

    Ne saçma bir cevap…..Kulunun olgunlaşması için ibadeti farz(yapılması kesin olan )olarak istemezdi…..verdiğiniz otobüs örneği ile hepten konunuzu dagittiniz ,şoföre teşekkür etmek zorunda değilim.Iner ve giderim bu kadar basit

  2. EnesDr dedi ki:

    Şöyle düşünün tamamen bir iş maksadı ile bir makine yaptınız. Siz bu makinenin günde bir saat çalışmasını kabul eder misiniz? Doğal olarak etmezsiniz zira ben bunun çalıştırmak için yaptım dersiniz ve en az günde on iki saat çalıştırırsınız ki bu durum gayet doğaldır.

    Demişsiniz.Tamamen bir iş maksadıyla yapılmamış bir makineye neden zorunlu olarak iş yaptırılıyor? Şimdi biz o makineye, seni sadece iş yap diye yaratmıyorum ama işi yapmazsan seni yakarım/parçalarım desek abes kaçmaz mıydı.

  3. Murat dedi ki:

    Allah var bu bir gerçek.
    Var olduğu için ibadette var. Buda bir gerçek.
    Ateistler Allah’ın egolu olduğunu söylüyor.
    Başka bir ateist biz Allah’ın oyuncağımıyız diyor.
    Başka bir ateist Allah geleceği görüyor ise neden bunca şey var diyor.

    Sana şunu yap diyor bunu yapma diyor. Yaparsan zararı var diyor.
    Sence yapma dediği şeyleri yaparsan zararı olan bir şey olmadığını mı sanıyorsun.

    Öyle istedi bazı şeylerin izahı yoktur. Yaparsan menfaatine. Ben bir yaratıcı olduğuna inanıyorum. Allah var yani. Olduğuna göre elbette bir şeyler söyleyecek isteyecek.

    Genelde hayatında büyük depresyonlar yaşamış büyük acılar yaşamış insanlar Allahı böyle sorgularlar. Sorgulamaktan kastım varlığı ne yapmaya çalıştığı .

    Allahın ne düşündüğünü ne yapmak istediğini her tökezlediğinde bütün musibetler de beni buluyor dersen ve bu düşünceye dalarsan tehlikeli.

    İyi düşünürsen Allah’ın varlığını mutlaka çözersin.

  4. Fatih HAKAN dedi ki:

    Mevlamız biz kullarını ikram etmek için yaratmıştır demişsiniz neden cennete koymadı o zaman bizi kusurlu ve sürekli birşeylere ihtiyaç duyan bir beden ve sınırlı özelliklere sahip bir bedenle sınırladı? Burdaki mantık nedir?

    1. islamalimi dedi ki:

      Sorunuzun cevabı için Mevla’mız Biz Kullarını İkram Etmek İçin Yarattıysa O Zaman Bizi Neden Cennete Koymadı? başlıklı konuyu ziyaret edebilirsiniz.

      1. mustafa dedi ki:

        sen sınırlı degilsin ki insanın yaratılısındaki temeli daha kavrayamamısınız nedir bu özellik 1 özellik zeka özelligi yani sürekli öğrenme yetisi ve ögretebilme yetisi var mı insanda var gelelim 2 ci özelliğine şeçim hakkı na bir olay oldugunda dogru veya yanlıs diye tanımlayarak şeçim yapabiliyormusun yapıyorsun
        3 cü özelliğe acı çekme özelliği elin veya ayagın yaralandıgında fiziksel bir acı cekiyormusunuz cekiyorsunuz birde ruhsal acı var bir insan görüyorsun hiç bir şeyi yok ona acıyarak surekli yardım ediyorsun ozaman merhametin artıyor ve ruhun huzur buluyor tam tesini yaparsan gaddar oluyorsun diğer insanlara acının ne oldugunu gösteriyorsun

        aklını kullanarak surekli bir şeyler yapman gelismeni saglıyor ve yeni bir şeyler öğrenip bir birikim saglıyorsun bu da tecrübe oluyor bu tecrübe ise ahlak oluyor

        insanın temeli bu zeka ahlak ( şeçim hakkı ) ve acı bu 3 özellik olmandan insanın olması ve gelişmesi mumkun degildir insanın yaratılma mantıgı budur bu temel kuranda surekli vurgulanır allahın istediğide bu temeli iyice anlayıp kavrqamamızı saglamak

BİR YORUM YAZ