KadınSorularınız

Adet Lekesi Orucu Bozar mı?

Niyetli iken kan rengine yakın bir akıntı gelirse ardından da hayız olursak akıntı hayıza dahil midir? Yani adet lekesi orucu bozar mı? Diğer sorum ise adet akıntısından dolayı orucu bozarsak ve akıntı hayıza dahil değilse kefaret gerekir mi?

Cevap: Adet Lekesi Orucu Bozar mı?

Değerli ziyaretçimiz, bu durum daha çok sizin adet düzeninize bağlıdır. Eğer her ay önce bir leke sonra peşine kanama görüyorsanız vede gününüz gelmişse lekeyi gördüğünüz zaman orucunuzu bozabilirsiniz. Ancak daha gününüz var ise Adet olmamış olabilirsiniz. Böyle bir durumda özürlü sayılmaktasınız. Bu nedenle böyle durumlarda acele etmemeli biraz beklenmelidir.

Zira bu tür bir lekenin adet olmama ihtimali vardır. En önemlisi şudur: Her kadının günü farklıdır ve oluş şekilleri farklı olmaktadır. Bu nedenle bu konuda her kadın kendi doktoru olmalıdır ve gördüğü şeyin ne olduğunu anlamalıdır.

Örneğin bir kadın oruçlu iken leke gördü ve adet günü olduğunu düşündü ve orucunu bozdu. Daha sonra ise adet olmadı. Bu durumda ki bir kadın Ramazandan sonra bir gün kaza etmelidir. Böyle bir durumda 61 gün cezası söz konusu değildir. Zira burada kasıtlı bir şey yoktur. Adet lekesi gören kadın kendince doğru bir şey yapmıştır. Ancak bunun bir hata olduğunu anlayınca daha sonra bir gün kaza orucu tutacaktır. Burada önemi olan kasıtlı bir şey yapmamaktır.

Adetten Sora ki Adet Lekesi Orucu Bozar mı?

Adetten sonra ki leke konusunda ise şunları söyleyebiliriz. Adet süresi en az 3 gün en çoksa 10 gündür. Diyelim ki siz adet gördünüz. Adetinizin 7’ci günü temizlendiniz ve 8’ci günü oruç tuttunuz. Daha sonra gün içerisinde leke gördünüz, bu durumda orucunu bozmalısınız. Zira henüz 10 gün dolmamıştır ve adetiniz 2 gün daha devam etme ihtimali vardır.

Aynı kadın eğer 7. gün temizlenmişse ve 11. gün oruçlu iken bir leke görürse bu durum orucu bozmamaktadır. Zira adet başladığı günden bu yana 10 gün geçmiştir ve görülen kan adet kanı değildir. Bu nedenle oruca devam edilmelidir.

Adet Lekesi ve Oruç Sıkça Sorulan Sorular

10 gün Temizlendim 11 Gün Leke Gördüm Oruç Tutabilir miyim?

Bu yaşadığınız durum özür halidir. Bu durumda namazlarınızı kılmalı ve oruçlarınızı tutmalısınız. Ancak namaz ibadetinden önce temizliğinize dikkat etmelisiniz.

Özür Halinde Tutulan Oruçlar Daha Sonra Kaza edilmelimidir?

Özür halinde yani 10 günden sonra kılınan namazlar ve oruçlar geçerlidir. Sorunuzda yer verdiğiniz gibi bir durum söz konusu değildir. Daha Sonra Kaza etmeniz gerekmemektedir.

Regl oldum 6 gün sürdü bugün oruca niyet ettim. Fakat az önce baktım az bir leke geldi. Kan değil kesinlikle orucu bozmalımıyım?

Eğer ki bu soruyu 11’ci gün sormuş olsaydınız orucunuzu tutmanız gerekirdi. Ancak siz 6’cı gündesiniz ve daha 10 günü doldurmanıza 4 gün var. Dolayısı ile orucunuzu bozmalı ve daha sonra bu günün yerine bir gün kaza etmelisiniz.

islamalimi

2012 tarihinden bu yana değerli ekibimiz doğru bilgiler ile siz ziyaretçilerimize faydalı olmak adına çalışmaktadır. Mevla imkan verdiğince çalışmaya devam edeceğiz. Selam ve Dua ile...

Sorular & Yorumlar

  1. Hocam bir sorum var adet 10 gun yikandım 11 gün geçti akıntıyla beraber kahverengi geldi Oruç tutulurmu tutulursa ilerde kaza olarak tekrar tutacakmiyiz kafami karıştırdılar ben bildiğim 10 gün bitimi Oruç tutulur namaz kılınır bunlara kaza gerektirmez ama bazi insanlar 11 gun sonra gorsende oruc tutuacan ama onları sonra kaza edecen diyorlar merak ediyorum boyle bisey varmı?

      1. Hocam 10 gün sonra temizlendim 11 gününe niyetlendim o gün az kahverengi ile beraber akıntı geldi Oruç tutulurmu tutulursa bu tutuğumuz Oruç yani 11 günden sonra gördüğün reng için kaza gerektirir mi?

      2. Konu içerisinde sorunuz cevaplandı. Sıkça sorulan sorular bölümüne bakınız.

    1. Değerli ziyaretçimiz, bu haram olan bir parayı sadaka dağıtmak gibi oluyor. Kesinlikle bu durumdan kaçınmalısınız.

  2. Hocam ben adetim bitti diye duş aldım gece sahura kalktığımda peçeteye açık renkli pembe renk geldi çok az bi miktarda 4.gün bitimi aldım.

  3. Hayırlı günler ben orucu açtıktan iki saat sonra adet olduğumu anladım oruçken mi iftardan sonra mı geldi kestiremiyorum bu günün orucunu kaza etmem gerekir mi

    1. Yapmanız gereken en güzel şey bu günü kaza etmenidir. Eğer orucunuz bozulmamış ise bu bir gün nafile yerine geçecektir.

  4. Bende sprail var adet olmada önce leke görüyorum 2 gün önce gördüm ve emin olmak için orucumu bozmadım fakat bu gün tekrar bir defa yine gördüm ne yapmam lazım

  5. Hayırlı Ramazanlar 3 gun adetim geldi 4.gune birsey olmadigi icin aksamina banyo yaptım namazimi kıldım kadir gecesi olduğu icin bos gecirmek istemedim yasin suresi ve tesbihatlar yaptim 5 gune oruca niyetlendim iftara kadar birsey yoktu iftardan sonra biraz akıntı geldi orucum olurmu bu durumda gusletmem gerekirmi ?

  6. Hocam ben üc aylık iyne kullandım ilktefa ama her ay lekeli oluyorum bazen oluyor bazen olmuyorum orocu mu bozarmı

  7. Adetimin 7 günü kanama tamamen kesildi. Gusül alıp oruç a niyetlendim 8.günü kahverengi bir akıntı geldi orucum u bozdum bu 9. Günü de böyle oldu abdest aldım 10. Günü ise çok açık kahve rengi bir lekelenme oldu ne yapmalıyım ?

  8. Hocam ben adetim bittikten sonra gusul aldım oruc tuttum ve kahverengi akıntı geldı 7.günü bittik. simdi sahur yaptım ve orucuma niyetlendikten sonra saat:04.39 akıntı geldıgi aklıma geldi orucumu bozsam 61 gün tutarmıym yoksa kaza olarak 1 gün mü tutarım

  9. Hayirli gunler benim sorum şu duzenli bir günüm yok ara ara kanli akinti geliyor orucu bozmam gerekir mi

  10. Hocam hayırlı sahurlar hocam benim bugün adet günüm ama az bişey leke gördüm tam dışarı akmadı orucum bozulurmu

  11. merhaba adetim biteli 10 günü geçiyor ama iç çamasırımda kana benzer lekeler oluyor orucum bozulur mu eğer bozulmazsa gusül almam gerekir mi

  12. Hocam iyi günler benim adet günüm enfazla 4 yada beş bende 4 gece sahurda gusül aldım niyetlendim daha sonra bir nokta kadar geldi orucumu akşama kadar tutabilirmiyim

  13. Merhaba , benım regl ramazandan iki gün önce bitmişti, yanlız adetim gelmeden önce hep leke kanama gelir, idrarım da da, ama regl gelmesine daha varken yine böyle bir durum yaşıyorum ufak ufak sancım da oluyor, şimdi regle kadar böyle olurda 10 geçerse ve sonra regl olursam??

  14. Merhabalar, Ben sanırım menapoz dönemimdeyim ve üç aydır adet falan olmadım leke bile olmadı ama son iki gündür kahverengi leke oluyor. günde bir kez bazen iki. Kendimi adetli gibi hissediyorum ama orucuma ve kuran a devam ediyorum. Yani üç ay adet görmemişim bu kanamaları dikkate almıyorum ama acaba günaha mı giriyorum. Çok muallaktayım. Lütfen yardım

    1. Öncelikle bir doktora görünmeli ve durumunuzun ne olduğunu net olarak anlamalısınız.

  15. Selamun aleykümselam reglim 7 gün sürüyor 7 gün gecesi Güsul abdesti aldım 8 gun oruca niyetlendim gündüz hafif leke gördüm orucum bozuldu mu güsul almam gerekir mi

  16. Hocam şuan orucluyum adet oldum ve bitti bugün 10.cü gün ve ben az önce ıslaklık hissetim orucun bozulmusmudur

  17. Hocam merhaba ben ramazandan 2 gün önce adetim bitti fakat bu sabah uyandım az az kan geliyo ama niyetliyim orucum bozulmuşmudur

  18. 15 mayısta adetim bitti bugün tekrar peçeteyle silerken kan geldi orucum bozulmuşmudur. Birde bugünden sonra da gelirse tutabilir miyim. Adetlerim normalde düzenli değil o yüzden tam hesaplayamıyorum. Teşekkür ederim.

    1. Temizlenmenizin üzerinden 15 gün geçmiş dolayısı ile adet görmüş sayılmaktasınız. Dolayısı ile orucunuz geçersiz olmaktadır.

  19. Hocam tuvalete gittigimde tuvalet kagidiyla sildigimde pembe bi leke gördüm daha sonra peçete koydum tekrar gelecekm diye birşey gelmedi adet dönemine daha var.duzensilk için ilaç kullanıyordum ilaca ara verdim büyük ihtimalle ondan kaynaklı orucum bozulmsmudur

  20. Hocam benim bugün az kanla birlikte koyu rengli akintim geldi. Regl olmadim bu ay daha. Sorum bu halde yarin oruc niyet edebilirmiyim ? Yarin niyetliyken aynisi gelirse orucum bozulurmu tsk ederim

    1. Bu konuyu en iyi siz bilirsiniz adetiniz yaklaştı ise her an olabilirsiniz demektir o zaman orucunuz bozulur şayet zamanınız değilse özürdür orucunuzu tutun.

  21. s.a hocam benim adetim 7 gün sürüyor oldum ve temizlendim bugün 10 .gün ve bugün lekeyle birlikte damar damar şeklinde lekelenmem oldu bugün 10.gün acaba orucumu bozmam gerekiyor mu yoksa bozmamalımıyım Allah razı olsun

  22. Hocam ben adet oldum 9 gün sürdü ve bitti bi hafta geçti tekrar adet oldum üç gün çok fazlaydı 3 daha oruç tutamadım dün bitti bugün tuttum ama yine leke geldi şimdi orucum bozuldumu

    1. 10 günü toplamda geçtikten sonra oruç tutabilirsiniz.Birde iki adet döneminin arasında 15 gün olmalıdır ki adet sayılsın.

  23. Merhabalar benim adetim herzaman 3 gün sürer dördüncü güne çok az gelir ama ben yşne dördüncü günde tutmadım busefer beşinci günde 1 damla leke gördüm orucum bozulmuşmudur. Hiç birzaman sekiz dokuz gün adetim sürmedş hep en fazla 4 gün sürdü

  24. Benim regl bitti fakat az önce bir damla kana benzer bişey geldi tekrar banyo yapmam gerekir mi yoksa orucumu tutuyummu banyo yapmadan

  25. adetimim baslamasina daha 10 gun var ama az kan galdi ve kana benzeneyan leke olustu ama adet olmadigindan eminim bu durumda orocun bozulurmu?

  26. Hocam bugün adetimin 4.gunu bitti ve buğun fazla kan gelmedi az önce banyo ettim guslettim fakat az önce idrarimi yaparken pembemsi bir kan geldi ama görünürde. Kan falan yok sizce sahurda niyetlenmelimiyim yada niyetlenmeden oruç tutsam olur mu

  27. Hocam ben başta kucuk bi leke gordum orucumu bozmadım.dünde cok hafif bir kan geldi ama adet olmadim henuz .Annem 5 gün bekle eger adet olmazsan orucunu o zaman tut diyor.ablamda kesinlikle fırsatçı gibi hemen gidip orucunu bozma 2 gun daha oruclu bkle diyor aklım karisştı ne yapayım hocam

    1. Adet zamanınınz değilmi sorunuzu tam anlayamadık geçen ayki adetinizin bitiminden sonra 15 gün geçti ise bu gördüğünüz leke adettir ve oruç tutamazsınız.

  28. Hocam benim Adet günüm 5. Günde kenelikle kesiliyo 6. Günden itibaren oruc tutabilirmiyim? Yada 10 günü beklememi lazim

  29. İyi günler, benimde sorum olacaktı. Kanamam var ama regli kanaması değil. Büyük ihtimal iltihaplanma oldu su içememekten. Bana orucun bozulur dediler ama emin olamadım. Orucum bozulur mu ?

  30. Meraba benim 22 mayısta adetım bitti ve orucun 4.gunden falbugunde dahıl hergun her lavaboya gıttıgımde afedersiniz içe doğru sildiğim zamn ceviz buyukluğünde peçeteye kan oluyo orucumu tutmalımıyım kan gordugumde bozmalımıyım

    1. Adetinizin kaçıncı günündesiniz? 10 günü geçti ise özürdür orucunuzu tutabilirsiniz.

  31. hocam ben adetliyim ama dorduncu gunum saat aksam onikiden sonra lekem olursa yarinki orucu tutabiliyor muyum?

  32. Hocam ben ayın 14dünde adet oluyordum bugün avuç içi kadar gelmiş 3saat.sonra iftar oruçum bozulmuş acaba

  33. Iyi gunler ben 3gun adet gordum dun bitti bugun niyetliyim. su an icin leke yok ama sadece silinirken oluyo bu durum orucu bozarmi

      1. Hayırlı Ramazanlar 3 gun adetim geldi 4.gune birsey olmadigi icin aksamina banyo yaptım namazimi kıldım kadir gecesi olduğu icin bos gecirmek istemedim yasin suresi ve tesbihatlar yaptim 5 gune oruca niyetlendim iftara kadar birsey yoktu iftardan sonra biraz akıntı geldi orucum olurmu bu durumda gusletmem gerekirmi ?

  34. Benim regli günüm dün bitti fakat az önce kana benzemiyen bir leke geldi orucum bozulur mu

    1. eğer ilk olduğunuz günün üzerinden 10 gün geçtiyse orucunuz olur ancak örneğin 8. gündeyseniz orucunuz olmamaktadır.

  35. Hocam bir yakınım sürekli namaz oruç kuran okuyor herkesle düşman küs kimseyi sevmiyor herkese haset kıskançlık açgözlü millete zulüm ediyor eziyet ediyor sürekli millete laf sokuyor kavga çıksın diye uğraşıyor kalbi kirden çürümüş ama namaz kılıyor oruç tutuyor diye yaptığı herşey siliniyor mu? Yaptıkları günah değil mi? Böyle insana karşı nasıl davranmalı zorla günaha sokuyor insanı?

  36. Ara ara kan lekesi goruyom bugün 8 ci gunum ve günde iki damla falan goruyom oruç tutabilirmiyim acaba

    1. Eğer şüphede kalıyorsanız 10. günden sonra gördüğünüz lekeler özür sayılmaktadır. Bu nedenle 2 gün daha beklemelisiniz.

      1. Selamun aleykum hocam benim adetim 3 gün surdu 4.gün bitti abdestlendim banyomu ettim ama sonrası az bulaşık kahve rengi leke geldi ama ben oruca niyetlendim bugün çünkü bir daha gelmedi sorum su orucum bozuldu mu yada oruçlu iken gusül abdesti alıp orucumu devam ettirebilir miyim kan gelmiyor hiç.

      2. Oruçlu iken guslünüzü alıp orucunuza devam edemezsiniz. Zira ilk 10 güne kadar görülen lekeler adetten sayılmaktadır.

    1. Bu günümüz insanında olmaktadır zira bu yaşam tarzımızdan olmaktadır Ramazan gelene kadar Ramazan ayının geldiğinden haberdar dahi olmamaktayız. Ancak bu günah değildir. Oruçlarımızı tutmalıyız ve ibadetlerimizi yapmalıyız.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu