Yatmadan Önce Okunacak Dualar

İslam dininde duanın büyük bir önemi vardır. Yatmadan önce okunacak dualar konusunda da hadis i şeriflerden yani Peygamber Efendimizin Dualarından örnekler verelim.

Fahri kainat Peygamber Efendimiz yatmadan önce; Fatiha suresi ile birlikte bir sure okumayı ve daha sonra (Ramûz, c. 1/26-1), “La İlahe İllallah, Vahdehu La Şerike Leh, Lehü’l mülkü ve Lehü’l Hamdü ve hüve Âlâ Külli Şey’in Kadîr” ve “La havle velâ kuvvete illâ Billah” demeyi, sonrasında ise 33 kere SübhanAllah”, 33 kere “Elhamdülillah” ve 34 kere ise “Allahu Ekber” demeyi ve böylece bu tesbihatı 100 e tamamlamayı ve Kâfirûn sûresini okumayı tavsiye etmişlerdir. Rivayete göre Efendimiz bu tavsiyeyi Hazreti Ali ve Hazreti Fatma (r.a.) bir akşam evlerine misafir olduğu sırada tavsiye etmiştir.Bizlerinde bu tavsiyeyi yerine getirmemiz çok faylı olacaktır.

Yatmadan Önce Okunacak Diğer Bir Dua

Bu konuda başka bir rivayet ise şöyledir. Hazreti Huzeyfe (r.a.) Peygamber Efendimizin (s.a.v.) yatmadan önce nasıl dua ettiklerini, uyanınca ise ne söylediklerini şöyle rivayet etmektedir: Peygamber Efendimiz (s.a.v.) uyumak için yataklarına girdiklerinde şu duayı okurlardı: “Allahümme bi’smike emûtü ve ahyâ” Manası: Ya Rabbi kendimi sana teslim ederek, senin isminle uyur ve uyanırım.

Uyandıkları vakit ise de şöyle derlerdi: “Elhamdülillâhillezi ahyanâ ba’de emâtenâ ve ileyhi’n-nüşûr”.Manası: Bizi uyuduktan sonra uyandıran ve kendisine döneceğimiz Allah Tealaya hamd olsun. (Şemâl-i Şerif/281)(Buhari, Daavât; Buhari, Vudû‘ 75; Müslim, Zikir 56-58; Ebu Davud, Edeb 98)

Yatmadan Önce Okunacak Başka Bir Dua

Yatmadan Önce Okunacak Dualar

Yatmadan önce okunacak dua konusunda başka bir başka bir duada şöyledir.

Arapça Okunuşu:“Allahümme eslemtü nefsi ileyke. Ve veccehtü vechî ileyke. Ve fevvadtü emri ileyke. Ve elce’tü zahri ileyke, rağbeten ve rehbeten ileyke. La melce’e, vela mencee minke illâ ileyke. Âmentü bi-kitabikellezî enzelte, ve binebiyyikellezî erselte.”

Türkçe Manası:“Allah’ım, nefsimi sana teslim ettim, yüzümü sana çevirdim. İşimi sana havale ettim. Sırtımı sana hem korkarak, hem de ümid ederek dayadım. Zaten senden başka sığınacak, sende başka dayanacak melce’ ve mence’de yoktur. Kurtarış ve himaye ancak sendendir, sana mahsustur. Allah’ım indirdiğin kitabına, gönderdiğin Peygamberine iman ettim. Bu hal ve iman ile uykuya yatıyorum”.

Peygamber Efendimiz yatağa girmeden okunacak dua konusunda bir hadis i şerifinde şöyle buyurmuştur: “Yatağına girdiğin zaman şöyle de:(Dua aşağıda) Böyle söylersen hiçbir şey sana zarar veremez ve zarar verilmemeye layık olursun.” (Ebû Dâvud, Tıbb, 19; Tirmizî, Deavât, 90)

Yatmadan Önce Okunacak Dualar

Arapça Okunuşu:“Eûzü bikelimâtilllâhit tammeti min ğadabihi ve ıkâbihi ve şerri ıbâdihi ve min hemezâtiş şeyâtîni ve en yahdurûni”

Türkçe Manası:“Allah’ın her biri noksansız ve tam bulunan kelimelerine Onun gadabından, ikabından, kullarının şerrinden, şeytanların hücumlarından ve benim yanıma gelmelerinden(Allah’a) sığınırım.”

Sizlere vermiş olduğumuz bu çok değerli duaları yatmadan önce okuyarak hem istifade edebilir hem de bu duaları okuyarak Efendimizin sünnetine tabi olabilirsiniz. Bu dualar ile birlikte Uyku Adabı Nelerdir? – Uyku Çeşitleri Nelerdir? ve Yatmadan Önce Yapılması Gereken Sünnetler ve Hazırlıklar başlıklı konuları ziyaret etmenizde pek çok faydalar vardır.

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 322 YORUM
  1. Sarp dedi ki:

    Gece kimseyi uyandıra miyorum çok korkuyorum

  2. Zeynep dedi ki:

    Slm cumleten bende yatmadan bildigim dua lari okuyup butun din kardeslerime hediye ediyom olmuslerimizede ins rabim kabul eder okumasam rahat etmiyom

  3. dervis dedi ki:

    elhamd

  4. Uyku düzeni bozuk ERGEN dedi ki:

    Ben gece yatarken bundan sonra aytel kürsi okumaya başladım çok rahat olucağımı düşünüyorum.Dün yatarken bi uyandım 1 saat-30dk arası uyanık kaldım.Ve ergenim diye uyku düzenim hormonlarım sayesinde bozuldu.Üstelik lavaboya gitme sıklaştı.Ya sabır çekmeyem de ne çekem 😀 işim zor bir dua okuyun bana Allah rızası için! ALLAH RAHATLIK VERSİN HEPİNİZE GARDAŞLARIM

  5. Blabla dedi ki:

    Allah razı olsun çok

  6. Zehra dedi ki:

    Ben yukarıda yatıyırum ( daha doğrusu odam yukarda ben yatmıyorum )😢

  7. Zehra dedi ki:

    Çok korkuyorum

    1. Şahin dedi ki:

      Korku düşüncelerden ibarettir bence korksanda karşısına çıkabilmelisin korkularının. Sen nerede olursan ol korktuğun şey hep aynı yerinde sana her hangi bir etkisi yok düşünmesende orda düşünsende orda. Yani aslında orada birşey yok bilinçaltına işliyor sadece kötü düşüncelerden uzak dur derim bana iyi geliyor olumlu düşün herşeyi

  8. Kenar dedi ki:

    Arkadaşlar bu kadar duadan sonra bir fatiha okuyalim

  9. Yiğit başer dedi ki:

    Ya yatıyorum perde salanıyo bakıyom iyice salanıyo hayal degil gözle fark ediliyor yeterrr dua okudum gitmedi

    1. İslam dedi ki:

      Kardeşim sende falak nas ayetil kursu oku o süreler onun gibi şeylerden uzak tutur yok olurlar

    2. Fatih dedi ki:

      Kardeş pencereden yel alıyordur perdeler, bu kadar korkmana gerek yok. İmanın ve itikatın tam ise gerisini boş ver.

    3. nur dedi ki:

      Rüzgar var demek ki

    4. Tarık dedi ki:

      Kardeşim eger sallanan perdenin altında petek var ise onun sıcaklığında çıkan etkiden sallanır. Aklına kötü şeyler getirme icini ferah tut. Istersen peteği kapat iyice sogusun birde oyle bak

  10. Eyüp dedi ki:

    Rabbim sana şükürler olsun

  11. Nurlan dedi ki:

    Allah Razi Olsun Cumlemizden Inwaallah

  12. Ejder dedi ki:

    Bugün islamiye sarilan bir arkadaşımla sohpete katildim rabbim ondan bin kere razı olsun onun sayesinde bende ialamiye sarilmaya koşmaktayim rabbim bizi kötülükten uzak tutsun giybet edenlerle karşı karşıya getirmesin

  13. Valeh dedi ki:

    Allahim senin verdiyin her seye min sukurr bu gunumuze , sabahimiza ve geleceyimize

  14. Gülay dedi ki:

    Rabbim sana şükürler olsun

  15. Ercan dedi ki:

    Amin allah bizimle beraber olsun şeytanın şerrinden korusun

    1. Valeh dedi ki:

      Allahim senin bize verdiyin her seye min sukur.Cunki ozun bilirsen neyi ne zaman vermek lazimdi.Sen bizi qaldira bilmeceyimiz seyler ile sinama AMIN INSALLAH

BİR YORUM YAZ